Svetainėje psichika.eu publikuota knygos „TAIP meluoja žurnalistai“ recenziją. Originalų tekstą rasite čia.
*******************************************************************
Udo Ulfkotte žinomo Vokietijos dienraščio redaktorius, universiteto dėstytojas, populiarių knygų autorius.
Jau seniai žurnalistai ne informuoja apie tikrovę, o kuria virtualią jos regimybę. Tikrovės mistifikuotojus Milanas Kundera yra pavadinęs imagologais, jie pakeitė šalikelėn besitraukiančius ideologus – senuosius idėjų kūrėjus.
Šioje knygoje autorius aprašo, kokį produktą žiniasklaida mums kasdien pateikia kaip informaciją. Pasirodo, jog dažnai tai būna įžūliai išgalvotas melas. Vaikantis populiarumo ir didelių tiražų, akivaizdžiai manipuliuojama informacija, papirkinėjama, slepiama tai, kas žurnalistui ar jo užsakovui nenaudinga, o išgalvojama tai, kas naudinga.
Kalbama apie šiandienos pasaulio žurnalistiką kuri degraduoja laisva valia virsdama visiems prieinama ekonominių ir politinių interesų bendrininke.
Pasitelkdamas aibes pavyzdžių, autorius vaizdžiai atskleidžia XXI amžiaus imagologų technologijas, parodo kaip informacijos laisvė pamažu virsta tiesiog užsakovų tiesa, kaip tampa svarbi ne pati tiesa, o tiesiog tai, ką dauguma laiko tiesa. Žiniasklaidos rinkos išsigimimas skatina vis didesnį informacijos klastotojų skaičiaus augimą.
“Tarp žiniasklaidos atstovų gyvuoja džentelmeniškas susitarimas, kad padedant teisingam reikalui tiesa nėra taip jau svarbi.”
Ši knyga tai sveikas vėsus dušas tiek skaitytojams, tiek patiems žurnalistams. Kaip idealus pavyzdys pateikiami britai, kurie spauda pasitiki bene mažiausiai, nors jų žiniasklaida – viena brandžiausių Europoje.
Knygoje aprašomi chrestomatiniai vakarų pasaulio žurnalistikos pavyzdžiai suteikiantys sveiko nuovokumo pagrindus šiame sudėtingame informacinės eros amžiuje.
*******************************************************************
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą