2014 m. kovo 21 d., penktadienis

Knygų serijos „Kino raštai" viršeliai

Knygos viršelis - neatskiriama knygos dizaino dalis. Labai įdomu, kaip kiekviena šalis, kiekviena kultūra, kiekvienas laikmetis skirtingai apipavidalina tą pačią knygą. Šį kartą, atėjus festivaliui Kino pavasaris, apžiūrėkime leidyklos Mintis serijos „Kino raštai" knygų viršelius.

Kino raštai" – serija knygų apie kiną. Žodis „raštas" reiškia ir individualų braižą, ir ornamentą, ir išsamią akademinę publikaciją. „Kino raštų" serija skirta knygoms apie kino kūrėjus, filmus bei kino istoriją ir teoriją. Serijos sudarytoja Natalija Arlauskaitė


Belos Balezso knyga „Regimas žmogus” (1924) - tai vienas iš klasikinių kino teorijos veikalų, be kurio neįsivaizduojama nei šios srities istorija, nei šiuolaikinės diskusijos apie kūną, judesį, gestą, daiktą kine. Taip pat - apie kino kalbos ypatumus, pirmiausia planų (ir ypač stambiojo plano) vaidmenį.
 



 Knyga „Kino teorija: įvadas per juslių prizmę" nemoko kurti filmų, nesiūlo jų analizės abėcėlės, nevedžioja po esamų ar buvusių filmų įvairovę. Atspirties tašku ji renkasi klausimą: koks yra kino ir žiūrovo santykis? Kaip, kokiomis juslėmis suvokiame filmus? Į šiuos klausimus siūloma žvelgti per juslių prizmę – per skirtingus būdus, kuriais kinas kreipiasi į žiūrovą (vaizdu, garsu, netgi prisilytėjimu).


Knygą „Kalba-kūnas-įvykis: kinas ir prasmės paieškos" sudaro tekstai, analizuojantys atskirų autorių – režisierių ir kino teoretikų – darbus bei kino teorijos problemas. Teorinį knygos rėmą brėžia judėjimas nuo struktūralizmo prie fenomenologijos. Knygoje svarstomos montažo, kadro erdvės, lėlių ir kaukių, istorijos, kūno ir mirties vaizdavimo kine problemos.


Žiūrėkite filmus ir skaitykite knygas apie kiną :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą